Standy reklamowe POS na zlecenie , co to właściwie znaczy?
Standy reklamowe POS ( z języka ang. point of sale) – można to przetłumaczyć na materiały reklamowe , których zadaniem jest wspieranie sprzedaży w punkcie sprzedaży detalicznej np. w sklepie jak i hurtowej .
W USA oraz Rosji używa się również określenia POP (Point-of-Purchase).
Rozszerzenie skrótu POS, jest POSM (ang. point of sales materials).

Do POS ( POSM / POP ) zaliczamy, oprócz wielu innych:
- stojaki na ulotki i katalogi
- woblery , czyli reklama ruchoma przytwierdzana do krawędzi półki sklepowej
- naklejki reklamowe
- hangery , wieszaki , czyli wiszące materiały z logo produktu wykonane z drutu lub tworzywa
- standy reklamowe , czyli reklamy stojące , np metalowe stojak reklamowe , displeye reklamowe , druciaki itp.
- lightboxy , czyli reklama podświetlana
- shelflinery , czyli zadrukowany pasek zawierający logo produktu
- topper, header, czyli element reklamowy , umieszczany nad stojakiem reklamowym – stand , display , ekspozytory
- traye , czyli tacka na produkty z przegrodami, wykonana przeważnie z tworzywa, lub metalowego drutu
- pusher , czyli po polsku dopychacz, element mocowany do półki, wypychający produkty do jej frontu
- gondole sklepowe , czyli artykuły reklamowe POS na koniec alei sklepowej
- metalowe lub wykonane z tworzywa podajniki grawitacyjne i wieszaki , czyli podajniki produktów towarowane od góry np. na napoje, chusteczki higieniczne itp

Standy reklamowe mogą być malowane według skali RAL i PANTONE . Poniżej link do strony z narzędziami, które pomogą zamienić CMYK na kolor RAL lu PANTONE:
https://cmyktool.com/cmyk-to-ral-converter/
https://cmyktool.com/cmyk-to-pantone-conversion/
Standy POS, jakie pełnią zadanie w sklepie ?
Prawie każdy z nas jest świadomy, że większość decyzji zakupowych podejmujemy w miejscu sprzedaży detalicznej. To właśnie wszechobecne artykuły POS , stojaki reklamowe POS , sprawiają, że nasza uwaga kierowana jest na konkretną markę i produkt. Podejmujemy impulsywnych zakupów, kierując się atrakcyjną formą prezentacji produktu, która podkreśla wartość, jakość, wyjątkowość promowanego produktu. Niejednokrotnie stojaki reklamowe POS stają się stoiskami ekspozycyjnymi o wysokich walorach artystycznych, dotyczy to w szczególności artykułów luksusowych lub produktów spożywczych z wyższej półki np. alkoholi, perfum.

Dlaczego metalowe POS , stalowe standy reklamowe mają przewagę nad standami kartonowymi?
Produkowane stojaki kartonowe to dobre rozwiązanie na krótkotrwale akcje promocyjne . Wynika to z ich małej trwałości, niskiej odporności standów sklepowych na wilgoć, promienie słoneczne i uderzenia. Jeżeli chcemy, aby nasze standy reklamowe stały w sklepie długi czas, powinien być zastosowany materiał, który zapewni trwałość na lata. Takim rozwiązaniem są diplaye metalowe , zarówno druciane jak i blachy perforowanej . Mogą one też wytrzymać znacznie większe obciążenia , szczególnie obciążenia dynamiczne. Są niezastąpione w przypadku produktów wieszanych na euro hakach , gdzie używamy zawieszki sklepowe . Haki i zawieszki sklepowe obsadzane w stojakach kartonowych łatwo wypadają, sa wyrywane, przekoszone , tektura zawsze ustąpi , kiedy haki są poddawane codziennej eksploatacji. Krata metalowa, czy chociażby blacha perforowana , zawsze bedzie wytrzymała.
POSy metalowe mogą być wzbogacone o kasetony świetlne , tablice reklamowe , topery . W przypadku stojaków kartonowych, koszt inwestycji w takie elementy jest niewsółmierny do kosztu i czasu eksploatacji stojaków. Widać tu przewagę trwałości metalowych stojaków reklamowych POS nad sklepowymi standami kartonowymi. Metalowe stojakai daje możliwość wyróżnienia wśród stojaków reklamowych , gdyż standy reklamowe kartonowe przeważnie wyglądają identycznie w formie, różnią się jedynie nadrukiem.