Metalowe stojaki reklamowe pracują dla twojej marki!
Metalowe stojaki reklamowe pracują dla twojej marki!

Stojaki reklamowe POS na zlecenie, co to właściwie znaczy?

POS ( z języka ang. point of sale)  – można to przetłumaczyć na materiały reklamowe, których zadaniem jest wspieranie sprzedaży w punkcie sprzedaży detalicznej np. w sklepie.

W USA oraz Rosji używa się również określenia POP (Point-of-Purchase).

Rozszerzenie skrótu POS, jest POSM (ang. point of sales materials).

Do POS ( POSM / POP ) zaliczamy, oprócz wielu innych:

  • stojaki na ulotki
  • woblery , czyli reklama ruchoma przytwierdzana do krawędzi półki sklepowej
  • naklejki reklamowe
  • hangery , czyli wiszące materiały z logo produktu wykonane z drutu lub tworzywa
  • standy reklamowe , czyli reklamy stojące , np metalowe stojak reklamowe , displeye reklamowe
  • lightboxy , czyli reklama podświetlana
  • shelflinery , czyli zadrukowany pasek zawierający logo produktu
  • topper, header, czyli element reklamowy, umieszczany nad stojakiem reklamowym – stand , display , eskpozytor
  • traye , czyli tacka na produkty, wykonana przeważnie z tworzywa, lub metalowego drutu
  • pusher , czyli po polsku dopychacz, element mocowany do półki, wypychający produkty do jej frontu
  • gondole sklepowe , czyli artykuły POS na koniec alei sklepowej
  • metalowe lub wykonane z tworzywa podajniki grawitacyjne , czyli podajnik produktowy towarowany od góry np. na napoje, chusteczki higieniczne itp

Standy POS, jakie pełnią zadanie w sklepie ?

Prawie każdy z nas jest świadomy, że większość decyzji zakupowych podejmujemy w miejscu sprzedaży detalicznej. To właśnie wszechobecne artykuły POS sprawiają,  że nasza uwaga kierowana jest na konkretną markę i produkt. Podejmujemy impulsywnych zakupów, kierując się atrakcyjną formą prezentacji produktu, która podkreśla wartość, jakość, wyjątkowość promowanego produktu. Niejednokrotnie stojaki reklamowe POS stają się stoiskami ekspozycyjnymi o wysokich walorach artystycznych, dotyczy to w szczególności artykułów luksusowych lub produktów spożywczych z wyższej półki np. alkoholi, perfum.

Dlaczego metalowe POS , stalowe stojaki reklamowe mają przewagę nad standami kartonowymi?

Stojaki kartonowe to dobre rozwiązanie na krótkotrwale akcje promocyjne. Wynika to z ich małej trwałości, niskiej odporności tych standów sklepowych na wilgoć, promienie słoneczne i uderzenia wózkami sklepowymi. Jeżeli chcemy, aby nasze standy reklamę stały w sklepie długi okres czasu, czyli powyżej 3 miesięcy, powinien być zastosowany materiał, który zapewni trwałość na lata. Takim rozwiązaniem są diplaye metalowe. Mogą one też wytrzymać znacznie wyższe obciążenia niż stojaki kartonowe. Są też niezastąpione w przypadku produktów wieszanych na euro hakach , zawieszkach sklepowych. POSy metalowe mogą być oczywiście wzbogacone o kasetony świetlne, tablice reklamowe z tworzyw, topery i boki, zadrukowane i frezowane w przeróżne kształty. Zapewnia to większą trwałość na metalowe standy reklamowe POS, niż standy kartonowe. Daje też możliwość wyróżnienia wśród stojaków reklamowych, gdyż stojaki kartonowe przeważnie wyglądają identycznie w formie, różnią się jedynie nadrukiem grafiki na stand POS.