Stojaki reklamowe POS na zlecenie , co to właściwie znaczy?
POS ( z języka ang. point of sale) – można to przetłumaczyć na materiały reklamowe, których zadaniem jest wspieranie sprzedaży w punkcie sprzedaży detalicznej np. w sklepie.
W USA oraz Rosji używa się również określenia POP (Point-of-Purchase).
Rozszerzenie skrótu POS, jest POSM (ang. point of sales materials).
Do POS ( POSM / POP ) zaliczamy, oprócz wielu innych:
- stojaki na ulotki
- woblery , czyli reklama ruchoma przytwierdzana do krawędzi półki sklepowej
- naklejki reklamowe
- hangery , wieszaki , czyli wiszące materiały z logo produktu wykonane z drutu lub tworzywa
- standy reklamowe , czyli reklamy stojące , np metalowe stojak reklamowe , displeye reklamowe , druciaki itp.
- lightboxy , czyli reklama podświetlana
- shelflinery , czyli zadrukowany pasek zawierający logo produktu
- topper, header, czyli element reklamowy , umieszczany nad stojakiem reklamowym – stand , display , ekspozytory
- traye , czyli tacka na produkty z przegrodami, wykonana przeważnie z tworzywa, lub metalowego drutu
- pusher , czyli po polsku dopychacz, element mocowany do półki, wypychający produkty do jej frontu
- gondole sklepowe , czyli artykuły reklamowe POS na koniec alei sklepowej
- metalowe lub wykonane z tworzywa podajniki grawitacyjne i wieszaki , czyli podajniki produktów towarowane od góry np. na napoje, chusteczki higieniczne itp
Standy POS, jakie pełnią zadanie w sklepie ?
Prawie każdy z nas jest świadomy, że większość decyzji zakupowych podejmujemy w miejscu sprzedaży detalicznej. To właśnie wszechobecne artykuły POS , stojaki reklamowe POS , sprawiają, że nasza uwaga kierowana jest na konkretną markę i produkt. Podejmujemy impulsywnych zakupów, kierując się atrakcyjną formą prezentacji produktu, która podkreśla wartość, jakość, wyjątkowość promowanego produktu. Niejednokrotnie stojaki reklamowe POS stają się stoiskami ekspozycyjnymi o wysokich walorach artystycznych, dotyczy to w szczególności artykułów luksusowych lub produktów spożywczych z wyższej półki np. alkoholi, perfum.
Dlaczego metalowe POS , stalowe stojaki reklamowe mają przewagę nad standami kartonowymi?
Produkowane stojaki kartonowe to dobre rozwiązanie na krótkotrwale akcje promocyjne. Wynika to z ich małej trwałości, niskiej odporności tych standów sklepowych na wilgoć, promienie słoneczne i uderzenia wózkami sklepowymi. Jeżeli chcemy, aby nasze standy reklamę stały w sklepie długi okres czasu, czyli powyżej 3 miesięcy, powinien być zastosowany materiał, który zapewni trwałość na lata. Takim rozwiązaniem są diplaye metalowe , zarówno druciane jak i te wykonne z blachy perforowanej lub cietej na laserze. Mogą one też wytrzymać znacznie wyższe obciążenia niż stojaki kartonowe. Są też niezastąpione w przypadku produktów wieszanych na euro hakach , zawieszkach sklepowych . POSy metalowe mogą być oczywiście wzbogacone o kasetony świetlne, tablice reklamowe z tworzyw, topery i boki, zadrukowane i frezowane w przeróżne kształty. Zapewnia to większą trwałość na metalowe stojaki reklamowe POS, niż sklepowe standy kartonowe. Daje też możliwość wyróżnienia wśród stojaków reklamowych, gdyż stojaki kartonowe przeważnie wyglądają identycznie w formie, różnią się jedynie nadrukiem grafiki na stand POS.